HTML

WoT prémium tankok

Friss topikok

Címkék

105lefh18b2 (2) amerikai (2) arty (2) at-15a (1) cheat (1) churchill (5) dicker max (2) e-25 (1) elc amx (1) excelsior (1) farmolás (2) fcm36 pak40 (2) fcm 50t (1) is 6 (1) jagdtiger 8.8 (1) kereset (3) közepes (1) kv 5 (2) light (4) löwe (3) lpt (1) ltp (1) m22 (1) m3 light (1) m4a2e4 (1) m60 (1) matilda (3) matilda black prince (1) német (1) panther/m10 (1) prémium tank (28) pziv-s (1) pz 38h 735f (1) pz v/iv (1) ram ii (1) s35 (2) sexton (1) su-100y (1) su12244 (1) superpershing (1) t-34-3 (1) t14 (3) t1e6 (1) t2 lt (1) t34 (1) td (2) tetrarch (2) tier 10 (1) tier 2 (1) tier 3 (2) tier 5 (1) tier 7 (1) tier 8 (3) TOG II* (1) type 59 (1) t 127 (1) t 15 (1) t 25 (5) t 34 (4) valentine (1) Címkefelhő

Láthatósági rendszer

2012.07.09. 09:34 foronghy

A_n_u_b_i_s írt egy szép összefoglalót és most közzéteszem:

A láthatósági rendszer Mindenkit bosszantanak a láthatatlanul lövöldöző tankok, pedig a jelenség
gyakran nem is a játék hibájából, hanem a játékos tudatlanságából fakad.
Az alábbi cikkben ezt a rendszert próbálom körül járni. A láthatósági
rendszer gerincét a látótávolság és a rádió hatósugarának együttese
alkotja. Alapvetően a látótávolság határozza meg, hogy milyen távolról vagy
képes észrevenni, meglátni egy ellenséget, míg a rádió segít
megosztani a szövetséges tankok között ezt az információt.

A rádió

Fontos tudni, hogy amit a radaron látsz, az nem egyezik meg azzal, amit
a tankból látsz. A radaron minden ellenfél látszik, akit bármelyik
csapattársad lát, és minden szövetséges, akinek a rádiójelét veszed. A
rádiók jelei összeadódnak, tehát ha a te rádiód 300 méterre sugároz, a
társadé pedig 500 méterre, akkor legfeljebb 800 méteren belül fogjátok
egymás jeleit. A kommunikáció azonban mindig csak két tank közt zajlik,
nincs láncolódás. A fenti példánál maradva ez azt jelenti, ha a társad
veszi egy tőle 300 méterre levő tank jelét, annak az adását nem fogja
továbbítani feléd. Te csak azt fogod látni, amit a veled közvetlen
kapcsolatban levő tankok látnak: A === 500m ===> B ===> 350m ===> C - A veszi B jeleit - B veszi A és C jeleit - A nem veszi C jeleit Összefoglalva tehát azt látod: - amit te magad látsz, - a veled rádiókapcsolatban levőket és akiket ők látnak
közvetlenül, legyen az barát vagy ellenség, Kivétel: - SPG-vel minden felderített tankot látsz (speciális eset) A rádió hatótávolságát befolyásoló tényezők: - a rádió típusa - a rádiós skillje Ez utóbbi befolyásolja az adás gyakoriságát (nem folyamatos az adás!)
és a távolságot is. Ha kilövik, felére csökken minden tulajdonság. Sokan nem foglalkoznak a rádióval, pedig ahogy a fentiekből is látható,
nagyon fontos, hiszen egy kis hatótávolságú rádió miatt sok hasznos
információról maradhatsz le, illetve nem csak te magad, hanem az egész
csapatod. Érdemes azonnal kifejleszteni a legjobb rádiót, amint elérhetővé
válik. A meccsenként szerzett xp mennyiségét is jelentősen befolyásolhatja,
kivéve talán az SPG-t! A látótávolság A játékban erősen korlátozott a látótávolság. Ennek egyrészt játéktechnikai
oka van, másrészt maga a játékmotor (BigWorld) képességei szabnak határt.
Fontos tudni, hogy jelenleg az észlelési távolság és a látótávolság nem
ugyanaz. Az észlelési távolság fixen maximum 500 méter, míg a látótávolság
akár 700 méternél több is lehet. Akit érdekel a dolog technikai háttere: ennek az az oka, hogy a grafikus motor
jelenleg csak 500 négyzetméteres, négyzet alakú területet képes kirajzolni. Ennek az
átlója (~707 méter) a maximális látótávolság, míg oldala a maximális észlelési
távolság. Mivel adott helyzetben a maximális látótávolság 500 méterre korlátozódhat
(a négyzet oldala), ezért maximálták az észlelési távolságot 500 méterben. Csak így
garantálható jelenleg, hogy az egymást azonos módon észlelő játékosok biztosan
megjelenjenek egymás képernyőjén. A WG szeretné növelni ezt a távolságot, de ez
egyelőre várat magára, és emiatt a nagyobb pályák értelmetlenek.
De térjünk vissza a rendszerre. A számokból azonnal látható, hogy bizony
mindenképpen van értelme az extra felszereléseknek, akkor is, ha a tankunk
alapból majdnem 500 méterre lát. Ugyanis ha egy társunk detektál
például tőlünk 600 méterre egy ellenséget, a rádión megkapjuk a koordinátákat,
és mi is látni fogjuk, amennyiben rendelkezünk a megfelelő eszközökkel.
Kifejezetten hasznos lehet a látótávolság növelése a bázist védő TD-k, és a
kémek esetén. És ez még mindig nem minden! Bizonyára tudod, hogy bizonyos dolgok csökkentik az ellenfél láthatóságát.
Ilyenek például a legénység rejtőzködési képessége, az álcaháló, vagy akár
a bokrok. Ezekről később még részletesen fogok írni. Ami nagyon
fontos, hogy az észlelés számításakor mindig a maximális látótávolságból vonja
le a rendszer az ellenfél bónuszait, tehát akkor is nagyot nyerünk a nagyobb
látótávolsággal, ha az ellenség közel van. Lássunk pár példát, amelyben egy
mozgó Sherman-t próbálsz detektálni: - 410 méteres látótávolsággal 350 méteren veszed észre - 500 méteres látótávolsággal 420 méteren veszed észre - 550 méteres látótávolsággal 445 méteren veszed észre A maximális látótávolságodat az alábbi tényezőkkel tudod befolyásolni: - legénység skillje (elsősorban commander és rádiós) - Coated Optics: +10% statikus növelés - Binocular Telescope: +25 rejtett állapotban (azaz 5mp mozdulatlanság után) - Ventillator: +5% - Csokiropikóla (prémium kaja consumable): +10% Nagyon fontos, hogy a WoT beállításainál a “Draw Distance” maximális értékre
legyen állítva! Enélkül NEM fogod látni az 500 méteren túli tankokat a képernyőn! Detektálás Az észlelhetőséget rengeteg tényező befolyásolja, melyeket nem könnyű
megérteni. Vegyük sorra a láthatóságot csökkentő tényezőket. Minden tank alapból rendelkezik egy láthatósági értékkel és egy szorzóval,
ami egyrészt az adott tank típusától,
méretétől, és a fejlesztők jószívűségétől függ (ergo balanszolási célokra is
használják sajnálatos módon). Ezekről az értékekről nem adtak ki hivatalos
információt, és az interneten is csak a játékosok által tapasztalati úton
összeállított táblázatok találhatók. Íme egy a sok közül. Értelmezés: az alábbi távolságokat egy 500 méteres látótávolsággal
rendelkező tankkal mérték, amelyben a commander is 100%-os volt. A
célpontok nem mozogtak, és semmilyen rejtőzködést segítő cucc nem volt rajtuk,
teljesen nyílt terepen álltak. Akkor jöjjenek a számok: Maus ~440m | IS-7 ~395m | T30 ~380m GW Tiger ~440m | Object 212 ~415m | M40/43 ~415m JTiger ~425m | Object 704 ~375m Panther2 ~425m | Pershing ~405m | T-54 ~355m A legrosszabb alapláthatósággal rendelkező tankot extra felszerelés nélkül,
nyílt terepen legfeljebb 445 méterről
lehet detektálni, tehát nyugodtan vehetitek ezt kiindulási pontnak ha számolgattok. Azt már tudjátok, hogyan tornászhatjátok fel az észlelési képességeteket,
most lássuk, hogyan rejtőzhettek el.
1. A legénység fejlesztésével: a legnagyobb állandó extra bónuszt a legénység
camo képessége adja, összesen
maximum 20%-ot. A bónusz nulláról indul, és a másodlagos skill 100%-ának
elérésekor lesz 20%. Nagyon fontos
képesség, mert állandó, tehát mindegy hogy mozogsz, lősz, vagy nyílt terepen
vagy, ezt a bónuszt mindig
megkapod! 2. Felszereléssel: az álcaháló hasznossága erősen tank függő. Azokra a tankokra,
melyeknek a rejtőzködési
szorzója gyenge, felesleges feltenni, mert a szorzó képlet miatt nagyon kicsi
bónuszt fog adni. A feljebb látható
listában a 400 méter felett észlelhető tankok egyikére se érdemes feltenni,
mert még a ventilátor is több bónuszt
fog adni. Még egy fontos dolog, hogy a legénység képességével szemben az
álcaháló bónusza csak nyugalmi
állapotban érvényesül, ami 5 másodpercnyi mozdulatlanság után kapcsol be.
A tornyot forgathatod, az nem töri
meg a bónuszt. 3. Bokor: nagyon nagy, 50% feletti bónuszt ad, és a bónuszok összeadódnak,
tehát ha több bokor van előtted,
mindegyik bónusza érvényesül. Nagyon fontos, hogy a bokornak az ellenség
irányából teljesen ki kell takarnia a
tankod, különben nem ér semmit! Nincs részleges bónusz! Vagy takar a bokor,
vagy nem. A csöved vége kilóghat,
az nem számít. Úgy tudod magad leellenőrizni, hogy nyomva tartod a jobb
egérgombot, és abból az irányból
nézed magad, ahonnan az ellenséget várod. Ha teljesen szürke a sziluetted,
csak akkor kapod meg a bónuszt! 4. Fa: a törzse takar, de ahhoz, hogy ez neked segítsen, elég sűrű erdő
kell.. A lombja viszont ugyanúgy működik,
mint a bokor. A kidöntött fa felfedi a pozíciódat, ráadásul nem is takar! 5. Ne mozdulj! Álló helyzetben kb. 20% bónuszt kapsz. A tornyot forgathatod,
az nem töri meg a bónuszt, a lövés
viszont igen. Light tankokra ez nem vonatkozik, azok mozgás közben sem
észlelhetők könnyebben! 6. Ha scoutolsz, ne tüzelj! A fegyver kaliberétől függően akár 25% büntetést
is kaphatsz, továbbá “kikapcsol” az
álcaháló és 15 méteres körzetben az összes bokor bónusza megszűnik 3
másodpercre, kivéve a legnagyobb
bónuszt adót. A 15 méteren kívüli bokor továbbra is takarhat! Tehát ha van
közvetlenül előtted, plusz az ellenség
irányában 15 méteren túl még egy bokros, akkor nem fog meglátni akkor
se ha tüzelsz. Ehhez persze a távoli
bokrosnak elég nagynak kell lennie ahhoz, hogy teljesen kitakarjon az ellen
elől. Akit a technika is érdekel a forrásban található linkeken bővebb leírásokat és
képeket is talál. Dióhéjban annyit, hogy a tank
6 különböző pontjából nyalábokat “lőnek ki” körbe és vizsgálják azok ütközéseit
a tereptárgyakkal. Ha egy nyaláb nem
ütközik akadályba, és ellenséges tankot talál, akkor meglátjuk az illetőt.
A detektálás 360 fokos, tehát teljesen mindegy,
hogy az ellenfél előtted, vagy mögötted van.
Kivételek, hibák: - 50 méreten belül mindenkit látsz, azt is aki a fal mögött van.
Ez ellen nincs mit tenni. - Ha lagolsz, előfordulhat, hogy az ellenség előbb meglát, mint te őt - Időnként lassan töltődik be az ellenséges tank grafikája, ezt főleg
SPG-nél tapasztaltam. Ez okozhat láthatatlan
tankot is - A szerver adott időközönként frissíti csak a láthatóság állapotát, a
felfedezés emiatt késhet, nagyobb távolság
esetén akár el is maradhat. A fejlesztők szerint az alábbi időkkel
dolgoznak: 50 méteren belül – 0.1 mp 150 méteren belül – 0.5 mp 270 méteren belül – 1 mp 445 méteren belül – 2 mp - Bár a 6.4 patch óta 6 vizsgálati pont, és 2 viewport dolgozik a láthatóság
megfelelő működéséért, még mindig
lehetnek olyan különleges helyzetek, amikor bénázik a rendszer A legjobb scout tankok PZ2 Luchs – 500 méteres látótávolsággal rendelkező tank 350 méterről
látja meg, a Luchs látótávolsága viszont
380 méter. Ha felszereljük optikával és teleszkóppal, ez mozgás közben
418, álló helyzetben 475 méterre nő. Marder II és SU-76 – álló helyzetben (bokorból spotolni) jók T-54 – top tier csatákhoz Video tutorial https://www.youtube.com/watch?v=_hZsHHH7j9k Források http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/25413-the-first-of-the-last-camo-topics/ http://blackrabbit2999.blogspot.com/2011/07/world-of-tanks-visibility-and.html http://overlord-wot.blogspot.com/2011/05/visibility-mechanics-in-v064.html http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/17699-visibility-and-camo-test-updated-20101124 http://wiki.worldoftanks.eu/Battle_Mechanics#Visibility_.28Radio_Range_and_View_Range.29 http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/18039-visibility-and-camouflage-system-how-and-why http://www.sg.hu/listazas_msg.php3?id=1271188541&no=10851

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://hacl.blog.hu/api/trackback/id/tr994637305

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása